Hulpvragen?
Bel de Sociale Poort
Heeft u vragen over zorg, hulp of welzijn? Bijvoorbeeld over huishoudelijke ondersteuning, werk of geld. Of hulp nodig bij relatieproblemen of verlies van een dierbare? U bent welkom bij de Sociale Poort.
Anke werkt vanaf de start in 2021 bij de Sociale Poort. “Met welke vraag je ook belt, we proberen je altijd verder te helpen”, zegt zij. “We luisteren en vragen door. Zo krijgen we samen duidelijk wat er precies aan de hand is. En welke oplossing daarbij past.”
Meedenken en verder helpen
Soms is iemand die met je meedenkt al genoeg om zelf weer verder te kunnen. Misschien met hulp van familie of vrienden. “Of we wijzen op de vele organisaties en initiatieven waar iedereen terecht kan. Zoals een maatje, computerles, het Sportfonds of automobiel.nl voor vervoer.”
Geld en andere zaken
Veel mensen hebben vragen over geldzaken. Bijvoorbeeld door de hoge energierekening. “We kunnen dan misschien niet direct helpen, maar weten wel waar je terecht kunt voor energiecompensatie. Of voor hulp bij je administratie.” Soms is er meer ondersteuning nodig. Collega’s van de Wmo, schuldhulpverlening of bijzondere bijstand pakken uw vraag dan verder op.
Informatie en advies
De Sociale Poort is dus hét startpunt voor informatie en advies. “We vinden het belangrijk om dichtbij de inwoners te staan. Vaak kunnen we met kleine, praktische tips al heel veel betekenen”, zegt Anke. “Dus zit je ergens mee? Bel of mail! Liever te vroeg dan te laat.”