Tijdens deze spreekuren helpen medewerkers van de Bibliotheek mensen digitaal verder op weg. Zoals in dit recente verhaal:
Jacqueline, medewerker digitale vaardigheden bij de Bibliotheek vertelt:
Ik ontvang een reservering voor ‘Eerste hulp bij Online’. Meneer en mevrouw geven in de reservering aan hulp nodig te hebben met de DigiD app. Eenmaal bij mij aangeschoven, blijkt dat zij hun belastingaangifte te vroeg hebben doorgestuurd. Zij waren nog niet klaar met invullen. Ik kan ze direct helpen.
Na deze mensen op weg te hebben geholpen en nadat meneer en mevrouw de aangifte volledig hebben ingevuld en doorgestuurd, praten we nog even na. Zij willen graag weten wat mijn functie als medewerker digitale vaardigheden precies inhoudt. Ik leg uit wat wij zoal doen.
Bijvoorbeeld over de cursussen die wij geven over omgaan met de computer, omgaan met internet en digitale zorg. Ze melden zich meteen aan voor een cursus DigiSterker. En ze geven aan nog meer mensen in hun omgeving enthousiast te zullen maken om als groep de cursus te kunnen volgen!