Wij bieden hulp op maat (maatwerkvoorzieningen). Voorbeelden van persoonlijke diensten en middelen zijn een scootmobiel, dagbesteding of huishoudelijke hulp. Voor een maatwerkvoorziening betaalt u een eigen bijdrage.
Tips
Voordat u bij de gemeente komt met uw hulpvraag, is het belangrijk dat u eerst zelf naar oplossingen zoekt. Wilt u weten welke mogelijkheden er voor u en uw woning zijn? Kijk dan eens op de volgende websites:
Zoekt u een specifiek hulpmiddel? Neem dan een kijkje op een website over hulpmiddelen.
Wmo aanvragen
U vraagt hulp en ondersteuning via de gemeente aan via een Wmo-melding. U krijgt een uitnodiging voor een gesprek. Dit noemen wij het keukentafelgesprek, want meestal komt onze klantmanager bij u thuis.
De klantmanager bekijkt met u welke zorg bij uw hulpvraag past. De klantmanager stelt daarna een plan op (ondersteuningsplan). Hiermee vraagt u uw zorg aan. Het kan soms 8 weken of langer duren voordat u het plan krijgt. Dat komt omdat de klantmanager veel voor u uitzoekt. Soms vragen wij bijvoorbeeld ook een specialist of arts om advies. Ook onderzoeken wij algemene voorzieningen.
Meer informatie
Twijfelt u of u een aanvraag kunt doen voor hulp vanuit de Wmo? Neemt u dan contact op met onze klantmanagers Wmo.
Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer
015 - 380 41 11 of via het mailadres [email protected].