Voorpagina Voorwoord De Passerel Steunouder, voor een steuntje in de rug Gemeente Epe Ontdek de pleegouder in uzelf Centrum voor Jeugd en Gezin Kom kinderopvang Centrum voor Jeugd en Gezin vervolg Mantelzorgers staan er niet alleen voor Viattence Mode & Co - E-health Samen in de strijd tegen laaggeletterdheid Kom Kinderopvang, ieder kind is uniek
ZORG

& ondersteuning | In de gemeente Epe

Onze klanten

maken het verschil voor de medewerkers

In het atelier van Mode & Co worden woonaccessoires en cadeauartikelen gemaakt van ingeleverde kleding en stoffen. Mode & Co is het adres voor tweedehands kleding en biedt voor elk wat wils. Daarbij maak jij als klant het verschil voor de medewerkers.

De winkel is onderdeel van De Passerel, een zorgorganisatie voor mensen met een hulpvraag. Anne Sprik is teamcoördinator en licht toe: “Wekelijks beleven hier dertig mensen een waardevolle invulling van hun dag. Mensen met en zonder beperking leren hier alles over het modevak. Met de inname en het sorteren van kleding. Het beprijzen en presentabel maken van kleren en de winkel. Met kassawerk en het adviseren van klanten. Onze klanten zorgen ervoor dat medewerkers zich kunnen ontwikkelen en hun talenten ontdekken.”

Inmiddels is Mode & Co uitgegroeid tot een geliefd adres voor tweedehands kleding. Anne: “Tweedehands kleding is enorm populair. Op de eerste plaats omdat het duurzaam is. Daarnaast is het ook budgetvriendelijk en dat is aantrekkelijk voor mensen met een kleine beurs. Ook ons luxere assortiment slaat aan. We zijn echt een winkel voor iedereen.”

“Dat is waar De Passerel voor staat”, vertelt Anne. “We geloven dat iedereen zich kan ontwikkelen op zijn eigen manier. Bij Mode & Co maken we dat mogelijk. We zijn daarom dankbaar voor onze klandizie. Je draagt niet alleen bij aan een schonere wereld, maar ook aan de talenten van medewerkers. Je maakt echt het verschil.”

Nieuwsgierig geworden?

Mode & Co is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 15.30 uur. De winkel bevindt zich aan de Hoofdstraat 27 in Epe.

Chatten met de

psycholoog

In Nederland gebruiken jaarlijks zo’n 9 miljoen mensen het internet om hulp te zoeken voor psychische problemen. Helemaal sinds corona is het steeds gebruikelijker om voor deze problemen via de computer professionele hulp te krijgen.

E-health

Bij online hulpverlening (e-health) worden patiënten via het internet geholpen bij hun problemen. Zij kunnen bijvoorbeeld depressief zijn of een eetstoornis hebben. Binnen een afgeschermde online omgeving krijgt de patiënt vragen en oefeningen. Soms hoort het bij de behandeling om daarnaast te chatten/videobellen voor extra ondersteuning, maar dit is bij elke aanbieder van online zelfhulp anders.

Van anoniem tot mobiel

Tegenwoordig is het ook mogelijk om via een app een e-health cursus te doen.

Nieuw onderdeel

E-health is voor zowel hulpverleners als patiënten een relatief nieuw onderdeel van de geestelijke gezondheidszorg. Het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP) wijst online hulpverleners erop dat ze extra oplettend moeten zijn wanneer zij via e-mail of chat contact hebben met hun patiënten. Psychologen kunnen informatie mislopen die ze normaal gesproken halen uit lichaamstaal.

Groot aanbod

Voor veel mensen kan e-health een uitkomst zijn, omdat er talloze mogelijkheden zijn op gebied van begeleiding, privacy en kosten. Denk je dat e-health een manier kan zijn om jouw psychische klachten te verhelpen? Informeer jezelf dan goed over de verschillende behandelingen en de aanbieders. Dit kan bijvoorbeeld via je eigen huisarts.

Deze krant wordt mede mogelijk gemaakt door: