Sociaal
Meldpunt Tilburg
is er voor uw klacht
Tilburgers kunnen ondersteuning vragen aan de gemeente en/of zorgorganisaties als het gaat om zorg, jeugd, werk, wonen en inkomen. Dat verloopt helaas niet altijd vlekkeloos. Vandaar dat er de mogelijkheid is om negatieve ervaringen bij het Sociaal Meldpunt Tilburg te melden. Een klacht in te dienen.
Een klacht indienen is niet altijd makkelijk
Mirnou Baeten werkt bij dit onafhankelijke meldpunt. “Actie ondernemen en iets doen met je klacht, kan moeilijk zijn”, zegt Mirnou. “Iemand is bijvoorbeeld moegestreden of denkt dat het zinloos is om een klacht in te dienen. Dat gevoel kan ik me voorstellen. Maar door mijn werk voor het Sociaal Meldpunt Tilburg weet ik dat het wél zinnig kan zijn. Wij zorgen namelijk dat de klacht op de juiste plek terechtkomt. En waar mogelijk verandering brengt in zo’n organisatie.”
Opluchting
Natuurlijk wordt zo’n klacht niet altijd gegrond verklaard. Dat is nu eenmaal zo. Dan nog is het contact met Sociaal Meldpunt Tilburg niet voor niks geweest. Mirnou spreekt uit ervaring: “Doordat je je verhaal hebt gedaan en er naar je geluisterd wordt, kan dat al opluchten en frustratie verminderen.”
Voor wie
Het meldpunt is er voor mensen – inwoners en professionals – die iets vervelends hebben ervaren in hun zoektocht naar ondersteuning. En voor mensen die betwijfelen of de hulp die ze hebben gekregen wel alles is wat ze nodig hebben. Of omdat hun verzoek om hulp is afgewezen en ze betwijfelen of dit terecht is.