“Dat je ze kunt bellen indien nodig”
Mevrouw de B. heeft al 6 jaar een abonnement bij WonenPlus. “Ik schreef me in toen ik in de winter met die gladheid mijn heup brak”, vertelt mevrouw de B. “Mijn kinderen werken en wonen in Amsterdam. Ik kreeg toen de tip van mijn buurvrouw om WonenPlus te bellen. Dit zijn van begin af aan zulke aardige en vriendelijke mensen. Toen was het voor de boodschappen maar later heb ik ze ook gebeld voor andere klusjes zoals een lekkende kraan waar een kraanleertje vervangen moest worden. Ook ga ik weleens mee met de uitstapjes die ze organiseren. Dat is altijd zo gezellig en dan ben ik er even uit. Ik hoop dat nog lang te mogen doen hoor”, vertelt mevrouw enthousiast. “Het geeft ook een goed gevoel om dit achter de hand te hebben. Dat je ze kunt bellen indien nodig”.
“Mijn kinderen wonen niet naast de deur”
Al geruime tijd terug nam mevrouw Z. een abonnement op WonenPlus. “Ik had een buurvrouw, waar ik erg close mee was en zij was abonnee bij WonenPlus.
Dat was erg handig, merkte ik in die tijd. Toen ik me had ingeschreven kreeg ik een huisbezoek. Ik had het niet meteen nodig, maar je weet maar nooit. Ik ben dus preventief abonnee geworden. Vooral voor de kleine klusjes. Ik heb vier kinderen waaronder een handige zoon. Maar die wonen niet naast de deur.”
Heeft u inmiddels wel eens hulp gehad van WonenPlus? “Jazeker, voor een plank op maat in de meterkast, voor een nieuwe kraan en voor de tuin. Het scheelt dat ik zelf nog auto rijd waardoor ik van niemand afhankelijk ben. Toen mijn buurvrouw overleed had ik voor het eerst in mijn leven niemand om voor te zorgen. Ik viel in een gat. Mijn huisarts zei, u moet wat gaan ondernemen. Ik ben naar het wijkcentrum gegaan en naar WonenPlus. Ik wilde wat doen. Het leek me leuk om mensen gezelschap te houden of naar het ziekenhuis te brengen.” Dit heeft zij 4 jaar met veel plezier gedaan tot zij zelf in de lappenmand terecht kwam.