Vragen over zorg? Het Informatiepunt helpt gratis
Voor het regelen van zorgzaken zijn we steeds vaker aangewezen op onze digitale vaardigheden. Eva Smit, Informatiepuntmedewerker bij De Bieb, ziet steeds meer Zaankanters vastlopen in de digitale (zorg)wereld: “Ze weten eigenlijk wel hoe ze iets moeten doen, maar zijn onzeker en bang om fouten te maken. De consequenties kunnen namelijk groot zijn.”
Vanuit zeven locaties in de Zaanstreek staan Eva en haar collega’s klaar om mensen hulp te bieden. Bijvoorbeeld met het aanmaken van een DigiD, het installeren van zorgapps of het invullen van een digitale vragenlijst. De medewerkers van De Bieb worden daarbij ondersteund door een team van enthousiaste vrijwilligers. Een van hen is Rob. Hij is al sinds 2015 actief bij De Bieb en heeft inmiddels heel wat mensen in de Zaanstreek geholpen met hun digitale vragen. “De Bieb is dé plek waar mensen terecht kunnen met allerlei hulpvragen en op een laagdrempelige manier geholpen worden”, vertelt Rob. “Door mijn vrijwilligerswerk bij De Bieb leer ik zelf ook van klanten en blijf ik mezelf ontwikkelen. Dat maakt het voor mij extra leuk.”
Kan het Informatiepunt u helpen?
Het Informatiepunt van De Bieb voor de Zaanstreek is gratis en u hoeft geen lid te zijn van de bibliotheek. Wilt u een afspraak maken? Dat kan op maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 15.00 uur. Bel of stuur een WhatsApp bericht naar (075) 617 22 52 – optie 2 in het keuzemenu.
U kunt op afspraak langskomen in de bibliotheek, Wijkcentrum De Poelenburcht of Buurtcentrum De Bovenkruier.