Het Informatiepunt Digitale Overheid:
de plek voor al jouw vragen
over online overheidszaken
Rijbewijs verlengen, een verhuizing doorgeven of je pensioen aanvragen. Veel overheidszaken regel je tegenwoordig online. Wie daarbij hulp nodig heeft, kan gratis en zonder afspraak terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de bibliotheek. Adviseur Informatie & Media, Gert Gerrits, vertelt meer."
Iedereen is welkom
“De maatschappij digitaliseert en de overheid ook. Veel zaken kun of móét je soms online regelen”, vertelt Gerrits. “Tegelijkertijd zijn er in Nederland zo’n 4 miljoen mensen die daar moeite mee hebben. De bibliotheek helpt ze graag om weer verder te kunnen, dat zit toch een beetje in ons DNA. We nodigen mensen met vragen over digitale overheidszaken dan ook van harte uit om langs te komen en hun vragen te stellen.”
Samen op zoek
Het Informatiepunt Digitale Overheid helpt bij het regelen van online overheidszaken. Bibliotheekmedewerkers staan klaar om vragen te beantwoorden over bijvoorbeeld het herstellen van een wachtwoord of het aanvragen van een DigiD. Hiervoor hoef je geen lid te zijn. “Samen gaan we op zoek naar de juiste informatie, maar we doen niets met privacygevoelige informatie of softwareproblemen”, benadrukt Gerrits. “Wel kunnen we doorverwijzen naar het Financieel Café of ons eigen cursusaanbod, zoals de Klik & Tik-training.”
Heb jij een vraag voor het Informatiepunt Digitale Overheid?
Kom langs! Het is gratis en je hoeft geen afspraak te maken of lid te zijn van de bibliotheek. Toch meer weten? Bel naar 020 - 6414 126 of stuur een e-mail naar [email protected]
Adres: Stadsplein 102
Openingstijden:
Maandag t/m donderdag 13:00 - 18:00 uur
Vrijdag 9:00 - 18:00 uur
Zaterdag 10:00 - 18:00 uur
Zondag 12:00 - 17:00 uur